Hunden...

Tror ni jag har fått gjort något denna veckan eller? NEJ. I tisdags var vi på hundkurs... Det regnade och var trevligt, har jag en superstressad hund? JA. Finns inte så mycket att säga förutom att våran hund ja hon har nog damp. Hon blev väl lite lugnare ju mer tiden gick, men hon blev inte lugn. Tack till Ida och Elin som ville passa och natta Emil :)
Igår när jag var ute och koppelträna henne på kvällen så var hon på väg att BITA mig, inte det där "leknaffset", utan hundjäveln var ute efter mig. Så om någon åkte förbi gården och såg mig liggandes på marken jämte hunden var det för att lugna henne. Tillslut gick det. Men börjar fundera på vad jag ska hitta på med henne för att få henne lugn så man kan hantera henne.
Annars igår var jag och Emil hemma hos min mor och tog det lugnt, Simon var tvungen att köra ved...

Idag fick jag iaf slipat ena kortsidan på spjälsängen, massonit är inte det roligaste att slipa kan jag meddela... Men det gick, enveten som jag är, imon ska jag ta resten hade jag tänkt... Om jag orkar, har ganska ont i ryggen efter det idag, ingen skön arbetsställning precis, men det ska göras ändå...
Mia var här och hälsade på, körde stenhårt med Sally att hon inte fick hälsa, Mia fick inte titta på henne ens. Tillslut la sig Sally ner och vilade på golvet, efter ca en timma. Det gick jhu iaf :)

Nej nu väntar sängen på mig...

puss på er


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ge inte upp me hunden! hon e så pass ung ännu! va enveten som synden, annars får ni en sån mupphund som vi har! kör mycke miljöträningar typ i stan m.m..

2010-05-13 @ 11:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback