Torsdag

Igår hade vi sjalen, endast, eftersom madrassen till vagnen låg på tork, efter en omfattande olycka vid blöjbytet :) Det gick jättebra, hittade en gammal julklapp från kommunen (picknickryggsäck) som fick duga som en skötväska, blev lite trångt att få ner allt, men det gick bra, det enda jag saknade var att jag inte fick med ngn filt…

När vi skulle gå på bussen vid södra marbogården kom skolbussen, hade kollat om den skulle inte till stan men icke. Så trodde den skulle köra förbi, men chaffuören var snäll och stannade och frågade om vi ville åka med… så vi fick åka gratis. Tänka sig att det finns snälla människor.

Väl inne i stan var vi på BVC för första läkar kontrollen. Han sa att vi hade en frisk & fin liten grabb :) Säg något jag inte visste :P

Sen bar det av till Smutronstället där Viola jobbar lite extra, kikade in och sa Hej, och fick finfina presenter av Viola…. En jättefin mössa som faktiskt matchade sjalen… och reflexer till våran barnvagn, TUSEN TACK VIOLA!!!

Sen skulle vi köpa fikabröd, då tog vi en sväng till Emmas jobb och sa Hej där med. Köpte två bullar, vilket blev en miss (nej bullarna var jättegoda Emma:)).

Upp till gamla Solängen, tänk vilka minnen man har därifrån, hoppa från balkongen, brand i grönområdet, katterna som inte ville bo i lägenheten, ja det är många :) Bo hos Nina när man tröttnat på mamma :) tack Nina det var underbart :)

Men iaf, kom till saken Lina… Jag och Emil skulle hälsa på Annika, och Liam. Och så var Christian hemma också. Och jag hade köpt två bullar.. Jaja det gick ju att dela :) Tack så jättemycket för en rolig och trevlig eftermiddag :) Och vilken fin liten grabb ni har. Tänk vad fort man glömmer hur små de var när de kom… Och då skiljer det jhu bara en månad :)

Sen sprang vi iväg till bussen, och det är rätt roligt att stå där och vänta för folk glor så från sina bilar… Alla förutom en, och det var Simon… Duktig man man har som kollar på vägen när han kör :)

Men busschauffören som körde bussen var min favorit… Han är så härlig… Alltid lika glad, han blev förvånad när jag stod där med en parvel på magen :) Sen när jag skulle gå av så frågade han varför jag går av en hållplats för tidigt… Jag förklarade snabbt att korten är så dyra och att det blir mkt billigare att bara ha för Alinge kommun. Och det förstod han, och så sa han; “ Men när jag kör få åka med ända upp”. TACK!!!

 

 

 

Tänka sig vad en dag i stan kan vara givande ibland!

Puss på er


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha! Bra att dom var goda :)



Alltid kul med blogg Lina!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback