Streptokocker... och UVI

Jaha, då var det som jag trodde fast värre, eller bättre beror på hur man ser det.

Jag tvingade dem att skicka in en urinodling på MVC.
HA, jag hade rätt. Jag har uvi. Men de hittade också att jag har Streptokocker. Tydligen så har 20-30 % av den kvinnliga befolkningen det. Dock är det inte alla som har besvär av det. Men i en graviditet är det inte bra. Så nu ska jag käka Kåvepenin i tio dagar, det var ingen liten dos jag fick heller... 1g tre ggr om dagen!!! Tur man har lätt för att svälja tabletter.

Sen under förlossningen så kommer jag gå runt med IV antibiotika då antar jag. Sen om vattnet skulle gå kommer jag bli igångsatt om inte verkarna startar typ direkt. JAHA, inte nog med det. Våran bebis ska till en annan avdelning i minst några timmar. För att kolla så att allt är bra med det lilla livet. Vilket iofs är tur.

Okej, detta hade jag inte ställt in mig på, men nu är det som det är. Och jag mår skit. tur att de hittade det iaf så man kan åtgärda det.

Den här graviditeten har varit allt annat än nöje känns det som. Jag är trött nu, vill inte vara med längre. Nu får bebisen komma och så får vi hoppas att allt går bra.

Men vi kan ju hoppas att hästdosen med pencillin även tar den förbannade förkylningen.

Annars var allt bra hos BM idag. Magen var mindre på sfkurvan igen.... den litar jag inte på för fem ören. Bara bebis kommer ut och mår bra så är jag nöjd... Är det försent att kräva kejsarsnitt???

Kommentarer
Postat av: Ida

nu blir jag ju jätteorolig...må bebis må bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback