Hade tänkt mig...

att jag skulle hinna blogga en dag varje vecka... fast hade tänkt mig oftare men det är inte alltid det lättast med en nyfödd i huset, och fyra kattungar.
 
Har just satt mig och då låter det uppifrån sängen så typiskt... Att man inte kan få vara ifred ;)

Så det blir att snabbdricka kaffet (jag får i mig en kopp idag kanske). Liten snabb resume av vad som hänt senaste veckan;

Simon började jobba. Jag tar Emil hela nätterna, inte alltid enkelt... Iofs så sover han mycket på nätterna oftast...

Ida och Hanna och hundarna var här och hjälpte till. Tyvärr var inte poolen i form så det blev inget bad, fast det var varmt.... Men vi bakade en sockerkaka som blev bränd i kanterna... men den gick att äta ändå :)
Bränd kaka

Sen har vi lärt mamma (jag då :) och Emil att ligga på en filt på golvet är roligt, det finns mycket att titta på....

Emil var med moster Hanna på BVC. Mormor var snäll och hämtade oss :) Nu hade vi växt så nu är han 52 lång och 3970 tung.... fast det var förra veckan... Tog även en sväng förbi GAmmlemormor oxå :)

Sen igår var vi på stan med Annika och kusin Melwin. Hittade lite fina kläder och köpte en amningsnapp... Så idag ammade vi utan några större problem, pojken blev inte ens arg... så hoppas det funkar nästa gång med... Men glömde köpa droppar, så vi får väl se hur länge dessa räcker...

Besök fick vi idag oxå :) Mia,Pontus och Linda var här och hälsade på :)

NU (eller snart) ska jag ta tag i disken och hänga upp tvätt innan han vaknar igen...

puss på er

Kommentarer
Postat av: Emma

Mysigt! Å kul med blogg!

Visst är det allt underbart att va mamma? (Även om man inte alltid får var ifred ;))



Trivs Simon på nya jobbet?

Postat av: Emelie

AA de e helt underbart att va mamma..:) Var jobbar Simon? hihi..va liten han e lille Emil..Han e mindre nu än va Linus va när han föddes..;)

2009-08-14 @ 12:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback