Missfall och Mödravård?

För er som inte visste så har jag varit gravid. Detta var i somras, vi blev båda väldigt glada och bestämde oss för att behålla det :)
Sen så gick vi på inskrivningssamtal. Och då berätatde de att vi får vården gratis, för mödravård är jhu gratis. Och lite komiskt i det hela var att vi hade samma barnmorska som morsan hade när hon gick med mig :)

men så gick det några veckor till och jag fick brun/röda flytningar, ringde och hon säger att det inte är någon fara. Sen på fredag kväll, började jag blöda, och jag kännde att det var en UVI på gång. På lördagen ringde jag sjukvårdsupplysningen. De sa åt mig att äta fruskot och åka in till Borås, så detta gjorde vi. När jag kommer dit får jag vänta i fem timmar(helgen på akuten e inte rolig). Men sen När jag kommer in får jag träffa en distriktsläkare (ej gynekolog/barnmorska) så jag ifrågasätter det, och då säger han att hasn tror att jag har svamp i underlivet, och då berättar jag för honom att jag är gravid i 12 eller14:de veckan. "OJDÅ" får han fram. Så jag blir utskickad till att vänta igen och sen får jag träffa gynläkaren. Då berättar hon för mig att jag har fått missfall. Jag bryter ihop totalt. Detta klarade jag bara inte av.
sen en vecka efter får jag en kallalse till gyn i  borås. För att kolla att kroppen har stött ifrån sig allt.. Jag ska sitta där och vänta i ett väntrum med nygravida par och nyfödda bebisar. TACK! Och tillråga på allt så får jag betala för allt.

Mödravård in my ass. Så när man får ett missfall, inte nog för att man ska plocka upp psig själv efter det, man ska beteala, för man e jhu inte längre gravid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback